Ciutat educadora. Méxic

En aquesta classe havíem d'elegir un projecte que ens pareguera interessant quant al tema de les ciutats educadores.
Ens va agradar el projecte de Morelia a Mèxic.

“Promovent la Cultura de la
Pau a través de la Carta de la
Terra” sorgeix amb la intenció
de fomentar relacions més
sanes de convivència entre
les persones i de respecte del
medi ambient


Aquest projecte consisteix en treballar amb les i els joves de la ciutat, basant-se en "La Carta de la Terra" per tal de sembrar noves actituds, esperances i exemples d'integració perquè els i les joves absorbisquen aquests comportaments i els reflecteixen en la seua vida diària.

Els/les xiquets/es tenen entre 13 i 17 anys, ja que és l'edat on comença una persona a construir els seus valors i principis, i a causa de la delinqüència i la violència a Mèxic és important guiar un poc als més menuts per tal que puguen aconseguir un mínim de nivell crític per a decidir clavar-se en aquest món.

Per altra part, també ens pareix interessant el fet que la metodologia utilitzada es base en una intervenció socioeducativa d'acompanyament, ja que ho relacionem directament amb el Treball Social.
En aquesta intervenció primer es va fer un diagnòstic de la comunitat amb preocupacions i esperances per tal de comprendre'ls millor. També es van organitzar activitats de sensibilització on podien participar tant els joves com les famílies i professors/es per tal de promocionar el respecte al pròxim i a l'entorn.
Aplaudim seguidament, les accions comunitàries que van dur a terme els i les joves com reforestació, murals col·lectius sensibilitzadors o jornades de neteja.. Joves que més tard es va fer una gran quedada per a conéixer's.
És de destacar aquest projecte, ja que la mateixa comunitat treballa per ella i pel seu entorn, donant com a fruit d'aquest un grup de joves formats i sensibilitzats per a dur a terme activitats d'integració veïnal, revaloració i recuperació d'espais públics als seus carrers. S'ha constatat que la violència ha disminuït.
Destaquem també el que es tinga en compte la importància del medi ambient i la repercussió d'un mal ús d'aquest a les vides i els drets de les persones. Les persones també s'han de treballar a elles mateixes però no oblidar-se de l'entorn.

Aquest és un bon exemple dels resultats de les ciutats educatives, i de la importància de recuperar el treball comunitari i d'acompanyament per tal de reforçar les carències necessàries i que la mateixa comunitat estiga capacitada per a seguir formant-se sensibilitzant i millorant.



"La mayor señal de éxito de un/a professor/a es poder decir : ahora mis alumnos/as trabajan como si yo no estuviera"

Maria Montesori          


No hay comentarios:

Publicar un comentario