Hui dia 29 d'abril continuem treballant el projecte a classe a partir del que es va explicar ahir a classe. A la sessió continuarem l'esquema explicatiu (podeu veure en posts anteriors la resta d'esquema).
Primerament ens plantejarem: Què és un projecte? "Document previ públic que comunica quina és l'acció/ intervenció que es pretén fer, i que serveix d'element per a l'avaluació" (Carles Monclús).
Vam veure la importància de la claredat a l'hora d'elaborar un projecte, ja que és una ferramenta comunicadora i que ens serà d'utilitat abans, durant i després de l'acció. Es remarca la importància de la coherència dels objectius i s'explica el punt d'organització i metodologia. A aquest últim hem d'organitzar-nos, definir els mecanismes de funcionament així com les tasques i funcions de cadascú, l'organigrama, les formes de participació, l'accés... Vam veure el punt d'activitats i el calendari.
Destacarem l'apartat de difusió, que és fonamental per a donar-nos a conèixer i aconseguir patrocinadors. Parlarem de com difondre a la premsa i mitjans de comunicació mitjançant rodes de premsa, dossiers de premsa, notes de premsa (i verem les diferències entre elles), també de com ens podíem fer de notar generant noticia (fent una activitat cridanera al mig del carrer, per exemple) i a través de la publicitat. Vam veure la possibilitat de difondre a partir de personatges clau, però sobretot incidirem en l'importància de les xarxes socials. Aquestes són fonamentals hui en dia i fer publicitat a través d'elles és molt més senzill i econòmic que mitjançant mètodes tradicionals com cartells i flyers. La clau es tindre un lloc web principal (un blog és un bon mitjà) on estiga l'explicació del projecte, i compartir a través de les xarxes més populars (Facebook, Twitter...).
Sobre els recursos destacarem la necessitat d'especificar correctament tant els materials com el personal necessari, així com el pressupost. El pressupost ha d'incloure les despeses i els ingressos (nomenem alguns llocs web de crowdfunding interessants com goteo).
Comentarem a l'avaluació que hem de preveure com avaluarem els resultats, amb quins instruments ho farem. Veiérem alguns exemples de documents (enquestes, qüestionaris...) i de tècniques d'avaluació (grups de discussió).
Una vegada orientades sobre com continuar el projecte, ens passàrem mans a l'obra!
No hay comentarios:
Publicar un comentario