EDUCACIÓ SOCIAL; INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA: conceptualització, perfils i contextos d'intervenció (FORO)



En aquesta classe del 19 de febrer vam llegir i debatir mitjançant el foro del text “Educación social. Intervención Socioeducativa: Conceptualización, perfiles y contextos de intervención”, un text que tracta el tema de la interdisciplinarietat necessària amb els professionals de l'educació social, ja que desde la seua disciplina i perspectiva l'educació és la part més rellevant i realment no es pot fer una intervenció sense component educatiu. Per tant, cal que posem en comú els objectius i treballem en conjunt per assolir-los.

Es van crear vàries línies de debat sobre diverses qüestions, en primer lloc, la igualtat i la necessitat de cambiar la societat desde l'educació encara que no soles des d'aquesta, però sí que coincidim totoes en que és una de les formes més efectives de produïr un canvi efectiu i que evolucione amb el temps. També cal dir que cal que s'implemente en l'educació no formal per a que el canvi es produisca.

En segon lloc, si la intervenció socioeducativa és útil en el Treball Social, les conclusions són clares en aquest cas, és imprescindible i va necessàriament unida a la pràctica professional de les i els treballadores i treballadors socials.

Es va crear una línia de debat també sobre el paper de l'educació i la funció de la mateixa, ja que per una banda la societat demanda objectes no pensants per fer-la funcionar tal i com la entenem actualment i per altra banda l'educació s'entén com una eina de afavoriment de l'existència de subjectes pensants que puguen assolir coneixements per ells mateixos i elles mateixes i es puguen desenvolupar de la forma més lliure possible.

No hay comentarios:

Publicar un comentario